pondělí 11. listopadu 2013

Vlasový seriál, epizoda druhá

V minulém díle jste četly: Nezodpovědné časté kulmování, touha po dlouhých vlasech, kašlání na konečky, stupidity to infinity and beyond, rozum?

Otazník jsem za posledním slovem smutně udělala záměrně. Jak už jsem minule psala, se svými zničenými vlasy jsem se vydala ke kadeřnici, kterou málem klepla pepka. Ty konečky mi teda zastřihla, ačkoli jsem jí nedovolila chudince víc než cenťák. Řekla mi, že by bylo dobré koupit si nějakou masku a alespoň trochu těm vlasům ulevit.

Tak jsem se vydala do obchodu a koupila si svou snad první masku na vlasy. Líbil se mi obal, byl tam nápis "pro posílení vlasů", což se mi zdálo fajn. No a to byla první a na dlouhou dobu poslední věc, co jsem pro zlepšení stavu svých vlasů udělala.


Čas tak nějak plynul, svou novou masku jsem používala opravdu jen zřídka, protože mě nebavilo sušit si ve sprše vlasy a pak ještě čekat ty doporučené 3 minuty. Vlasy jsem si teda už nekulmovala, ale ještě pořád foukala s myla denně, protože se mi líbilo, jaký mám s fénem objem. 


A pak přišla depka.

Prostě mi to došlo. Že moje vlasy jsou v naprosto katastrofálním stavu. Hned jsem se objednala ke kadeřnici a nechala si vlasy pořádně zastřihnout. Řekla jsem jí, že už to takhle dál nepůjde. Byla jsem úplně na mrtvici z toho, že v culíku mám asi 5 vlasů, ze svých vysušených cancourů. Ani nevím jak, ale najednou mi to všechno docvaklo.

Jak už jsem psala, moje kadeřnice je úplně zlatý člověk, takže mi hned řekla, jaký druh šamponu bych si měla koupit a také, že by nebylo od věci přijít k ní na keratinovou kúru pro obnovení vlasových vláken. Takže jsem sebrala všechny svoje úspory a začala investovat.


Jako první mě čekala keratinová kúra. Té budu věnovat samostatný článek, ale abych to trochu nastínila. Tří hodinový proces mytí, sušení, natírání, žehlení. A velmi radikální zkracování. Opět. Už po první proceduře mi málem vypadly oči z důlků. Bylo to samozřejmě i tím, jak byly vyžehlené, ale hlavně nádherně jemné a příjemné na dotyk. No paráda. 

Dalším krokem byl výběr šamponu. Četla jsem pár fajn recenzí na řadu Nodé S od Biodermy, o které jsem mimochodem psala tady. Sice to byla poměrně velká investice, protože jsem si k masce a šamponu přikoupila napoprvé i tabletky, ale ani trochu jsem nelitovala. 


Nepředstavitelnou změnou v mém "vlasovém životním stylu" bylo úplné vynechání foukání vlasů. Ze začátku jsem si nemohla zvyknout, ale teď už nemám nejmenší potřebu. To byl pro mě asi nejtěžší, ale zároveň nejlepší krok, který jsem udělala.

Vlasy si nefoukám už dlouho a změny jsou opravdu znát. Šampony stále střídám a hledám dokonalého parťáka. Zkracuji, zkracuji a zkracuji, protože to jediné zaručeně pomáhá. A konečně začínám mít dobrý pocit z "odvedené práce". 

Pokud i vy máte zničené vlasy, neberte to na lehkou váhu. Někdo by řekl, že jsou to "jen" vlasy. Ale věřte mi, čím horší bude jejich stav, tím horší to bude pro Vás, neboť budete na nervy z toho, že vypadají tak, jak vypadají a ještě z toho, kolik práce Vám dá je dostat do původního stavu. 

To be continued...

J<3


4 komentáře:

  1. já naštěstí nijak vlasy zničené vlasy nemám, jen konečky jsou krapet roztřepené a sušší.. Dost si na jejich péči zakládám ..
    Přeju ti ať už se ti nadále vlasy jen lepší :)
    turquoise bow

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti můžu jen závidět:) Já teď už naštěstí taky, ale neuběhne den, kdy bych si to nevyčítala.
      Moc děkuji!:)

      Vymazat
  2. Je šílené, jak horký vzduch a horko obecně vlasům škodí. Já si vlasy vyžehlím/nakulmuji jednou za rok (a i tak mám vždycky pocit, že půjdu do vlasového pekla), foukám jen v nejvyšších krizích s ochrannými přípravky. Je fakt, že jsem si vždycky myslela, jak mi vlasy pomalu rostou; od té doby, co je nezatěžuju foukáním, mi připadá, že jsou nejen pevnější a zdravější, to samozřejmě, ale i rychleji delší. Nevím, čím to. Těším se na článek o keratinové kúře, hodně štěstí s vlásky;)

    Kiss a Bee

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viď, já z toho mám vždycky úplně výčitky, když si třeba vlasy potřebuji urychleně vyfoukat. Nebo už jen nalakovat. Jde to hodně znát, no, už si nedokážu představit, že bych těm chudáčkům takhle dávala zabrat.
      Bude brzy!!! A děkuji!:)

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře, všechny mi dělají velkou radost:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...